Afgelopen zaterdag zond EenVandaag een reportage uit genaamd: Succes van Apple heeft een keerzijde. Het merk Apple is een van de grootste en meest succesvolle van deze tijd, het wordt letterlijk aanbeden. Helaas kent haar succes een keerzijde.

Waar Apple-kopers juichend worden binnengehaald bij de eerste Apple Store in Nederland, werken Chinezen zich letterlijk dood in de fabrieken van Foxconn. Het loon is laag en arbeidsomstandigheden slecht, terwijl de arbeidskosten nog geen 5 procent uitmaakt van de totale productiekosten en op jouw MacBook, Ipod, Iphone en Ipad dikke winst wordt gemaakt. Kortom, een nadenkertje voordat je meegaat in de volgende hype van een elektronica gigant want Apple is niet de enige schijnheilige.

sitestat

Bron: EenVandaag
Verslag: Erik van Prooijen Verslag: Sebastiaan Knoops Redactie: Joost Blokzijl

Voor meer info zie ook de website van Rank a Brand – www.rankabrand.nl

Bekijk hier een aansluitend indringende reportage over het werken bij Apple’s fabriek Foxconn in China (15 min.).